Cara Memulakan Bisnes Shaklee Dengan Betul

Hai semua..saya pasti anda yang sedang membaca artikel ini pasti sedang mencari-cari idea untuk menambahkan pendapatan dengan mudah. Tahniah kerana anda berada di tempat yang betul. Di sini saya akan berkongsi bagaimana anda boleh menambahkan duit poket melalui bisnes yang menjamin keuntungan iaitu Shaklee. Jom kita lihat bagaimana cara untuk anda memulakan bisnes Shaklee ini.

Continue Reading

Punca Penyakit Kurap Dan Cara Merawatinya

Pernahkah anda dijangkiti dengan penyakit kurap? Kurap bukan sahaja menyebabkan pesakitnya tidak selesa malah boleh meninggalkan kesan parut yang menjengkelkan. Kurap akan menyebabkan pesakitnya sentiasa berasa gatal dan ini boleh menyebabkan aktiviti harian mereka terganggu. Di dalam artikel ini saya akan kongsikan apakah punca penyakit kurap dan bagaimana untuk merawatinya dengan berkesan.

Continue Reading

Tanda-Tanda Penyakit Strok dan Cara Merawatnya

Penyakit strok atau turut dikenali sebagai angin ahmar, sering terjadi di kalangan masyarakat sekeliling kita. Penyakit ini selalunya menyerang golongan yang lebih berusia, namun golongan muda juga berisiko terkena penyakit ini. Jom kita lihat apakah punca kepada terjadinya penyakit strok dan apakah rawatan yang boleh diberikan untuk menyembuhkan penyakit ini.

Continue Reading

Punca Penyakit Vertigo Dan Cara Merawatnya

Hai semua..pernahkah anda tiba-tiba berasa pening dan berpusing-pusing? Keadaan ini boleh terjadi ketika kita duduk, baring atau pun ketika sedang berdiri. Jika anda pernah merasai keadaan ini, bermakna anda telah diserang penyakit VERTIGO. Pernah dengar tentang vertigo? Jika belum, saya akan kongsikan dengan anda apakah maksud vertigo, punca serta rawatan untuk menghilangkannya.

Continue Reading

Punca Penyakit Kayap dan Cara Merawatnya

Hai semua, ada tak pembaca di sini yang pernah mengalami penyakit kayap? Saya sendiri pernah sekitar tahun 2010 dahulu. Memang sakit rupanya kayap ni. Bermula dengan demam panas, kemudian naik biji-biji berair yang sangatlah gatal. Seminggu yang pertama memang sakit, sehingga ke sendi-sendi tulang. 2 minggu cuti sakit di rumah, berpantang macam orang bersalin. Alhamdulillah habis cuti sakit, penyakit kayap dah sembuh sepenuhnya.

Jadi hari ini saya nak berkongsi dengan anda semua tentang apa punca yang menyebabkan terjadinya penyakit kayap ini dan bagaimana cara untuk mengubatinya dengan berkesan.

Continue Reading

Tips Atasi Tumit Pecah Dengan Mudah

Malunya nak pakai sandal sebab tumit kaki saya pecah..

Nak pakai stokin pun susah sebab kulit kaki kering dan kasar…

Anda pernah mengalami situasi seperti di atas? Sebenarnya masalah tumit kaki pecah dan merekah ni boleh terjadi kepada sesiapa sahaja, tidak kira lelaki mahupun wanita. Menurut satu kajian oleh Heathline, hampir 20% manusia menghidapai masalah ini, dan majoriti adalah wanita.

Mari kita lihat apakah punca yang boleh menyebabkan tumit kaki pecah dan merekah serta tips untuk mengatasinya dengan mudah.

Continue Reading

Masalah Kencing Kotor dan Cara Merawatnya

Hai semua,

Pernah kah anda mendengar tentang penyakit kencing kotor? Penyakit ini sering terjadi kepada kaum wanita namun boleh juga terjadi kepada lelaki. Selalunya orang yang mengalami masalah ini akan berasa sakit ketika membuang air kecil. Selain itu mereka juga akan berasa ingin kerap kencing walaupun hanya sedikit air kencing yang dikeluarkan. Di dalam artikel ini kita akan melihat apakah punca-punca yang menyebabkan terjadinya masalah kencing kotor dan cara merawatnya dengan berkesan.

Continue Reading

Tips Luka Caesar Cepat Sembuh

Hai semua..artikel ini ditulis khas untuk ibu-ibu yang akan atau pun telah bersalin secara pembedahan. Seperti diketahui, terdapat 2 kaedah untuk bersalin iaitu secara normal atau pun pembedahan / caesar. Selalunya caesar akan dilakukan jika terdapat masalah berkaitan kandungan samada pada ibu atau pun bayi. Cara penjagaan selepas bersalin normal dan caesar juga berlainan. Di dalam artikel ini saya akan berkongsi mengenai tips-tips bagaimana penjagaan luka caesar yang betul supaya cepat kering dan sembuh.

Tapi sebelum itu jom kita lihat dulu fakta-fakta menarik tentang bersalin caesar.

Continue Reading

Tips Untuk Bayi Tidur Lena Waktu Malam

Hai ibu-ibu sekalian…ada tak di kalangan anda yang menghadapi masalah anak sukar tidur lena di waktu malam, terutamya yang masih bayi?  Saya yakin mesti ada kan..Bila bayi susah tidur lena, pasti sedikit sebanyak akan memberi tekanan kepada ibu-ibu terutamanya yang bekerjaya. Yelah, malam terpaksa berjaga dan esoknya ke tempat kerja pula.

Pelbagai ikhtiar dah dicuba namun masih tak menjadi. Oleh itu, sebelum ibu-ibu mencuba apa-apa kaedah, kenali dulu apa sebenarnya punca yang menyebabkan bayi sukar tidur di waktu malam. Kemudian boleh lah mencuba tips-tips yang akan saya berikan di dalam artikel ini.

Continue Reading

Tips Hilangkan Jerawat Pasir Di Muka

Sebenarnya ada banyak jenis jerawat yang boleh muncul di kulit wajah. Ada jerawat batu, jerawat bernanah, jerawat nasi dan tidak ketinggalan jerawat pasir. Jerawat pasir ni kalau dari jauh memang tak perasan, tapi bila dah dekat akan terserlah kulit tu ibarat menggerutu. Dan jerawat pasir ni walaupun kecil-kecil tapi jika tak dirawat dengan betul, masih boleh meninggalkan kesan parut yang hitam. Jadi jom kita lihat apakah punca dan tips menghilangkan jerawat pasir di muka.

Continue Reading