Punca dan Cara Merawat Penyakit Gout

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya pasti anda semua pasti pernah mendengar tentang penyakit gout kan? Sebenarnya ramai di kalangan kita yang menghidap penyakit ini, tapi masih tidak mengetahui punca dan penyebab kenapa ianya terjadi. Ada yang hanya bertahankan ubat doktor, tapi tidak mengamalkan pantang dalam makanan, terutamanya makanan yang berisiko tinggi.

Jadi, di dalam artikel ini, saya akan berkongsi dengan anda apakah punca terjadinya gout, simptom-simptom gout, makanan larangan serta bagaimana merawatnya menggunakan supplemen yang selamat dan semulajadi.

Jadi, teruskan membaca ye!!

Continue Reading

Tips Dapatkan Kulit Yang Tegang dan Anjal

Siapa kat sini yang nakkan kulit tegang dan anjal? Saya yakin, pasti semua nakkan. Tapi masalahnya sekarang, banyak masalah kulit yang boleh menghalang impian kita tu..dan salah satunya ialah kedutan dan kenduran. Kulit yang berkedut dan mengendur ni bukan sahaja mengganggu penampilan, malah boleh membuatkan seseorang itu rendah diri terutamanya jika dia masih di usia yang muda.

Oleh itu, di dalam artikel ini saya akan berkongsi dengan pembaca semua apa punca kulit berkedut dan mengendur serta bagaimana cara untuk mengatasinya.

Continue Reading

Tips Penjagaan Kulit Muka Berminyak

Hai semua..bertemu lagi kita di dalam blog jarimenulis.com. Kali ni saya nak berkongsi dengan anda tentang tips penjagaan untuk kulit muka yang berminyak…oily face kata omputeh..hehe..

Kalau sesiapa yang ada muka berminyak ni, memang akan rasa tak selesa dan merimaskan. Selain dari mencacatkan penampilan, kulit muka berminyak juga berisiko untuk menyebabkan liang pori tersumbat dan menyebabkan jerawat.

Jom kita lihat dulu apakah punca yang menyebabkan kulit muka berminyak terjadi.

Continue Reading

Cara Mudah Mendaftar Ahli Shaklee

Dah lama kenal dengan Shaklee atau tak pernah dengar tapi berminat nak jadi ahli? Masih tercari-cari bagaimana langkah untuk mendaftar? Tak tahu siapa nak dihubungi untuk berdaftar?

Jika YA…anda berada di halaman yang betul. Di dalam artikel ini saya akan berkongsi dengan anda bagaimana cara mudah untuk anda menjadi ahli di dalam keluarga Shaklee. Jadi, baca smpai habis tau…

Continue Reading

Punca Sakit Lutut Warga Emas dan Cara Merawatnya

“Kakak, mak sakit lutut la..nak sembahyang pun susah, kena duduk”..

“Ayah taknak ikut la kamu, ayah tak larat jalan ni, nanti ganggu kamu je. Ayah tinggal di rumah je la”..

Pernah tak anda mendengar dialog di atas, terutamanya datang dari golongan yang telah berusia seperti ibu dan ayah kita. Sebagai anak pasti timbul rasa sedih dan kasihan melihatkan ibu bapa yang dulunya aktif kini semakin terbatas pergerakannya. Lebih memilukan jika hendak beribadah pun menjadi makin sukar untuk mereka.

Fenomena sakit lutut di kalangan warga emas memang sudah biasa, namun sebenarnya ia masih boleh dirawat. Jadi di dalam artikel ini, saya akan berkongsi dengan anda apakah punca-punca utama Sakit Sendi / Lutut di kalangan Warga Emas dan bagaimana Cara Merawatnya.

Continue Reading

Set Kehamilan Shaklee Terbaik Untuk Wanita Mengandung

Hai, tahniah kepada anda yang telah disahkan hamil!! Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda mengenai set kehamilan Shaklee yang sangat popular kerana telah membantu ramai wanita di luar sana menjalani tempoh hamil dengan selamat, sihat dan gembira.

Artikel ini akan menerangkan tentang nutrisi dan pemakanan yang perlu diamalkan oleh wanita yang sedang hamil. Ianya pasti dapat membantu anda terutamanya untuk wanita yang hamil buat kali pertama.

Continue Reading

Pengedar Shaklee Kamunting, Taiping & Bagan Serai (013-5883810)

Hai..assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya Hamidah bt Ahmad Yatim, pengedar sah Shaklee dengan nombor ID 1183521. Saya boleh dihubungi melalui talian 013-5883810. Untuk anda yang tinggal di kawasan Taiping, Kamunting dan Bagan Serai, perkhidmatan penghantaran terus (COD) disediakan.

Dan bagi anda yang berada di luar kawasan, perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia turut disediakan.

Bagaimana Saya Mengenali Shaklee?

Saya mula mengenali Shaklee ketika anak saya masih kecil sekitar tahun 2014. Ketika itu saya mencari supplemen untuk menambahkan susu badan. Permulaannya saya membeli ESP Shaklee melalui rakan sekerja. Dan Alhamdulillah sehingga anak saya putus susu badan, saya tetap mengamalkan ESP di dalam menu harian saya.

Disebabkan kesan yang positif dari pengambilan ESP, saya mula mencari maklumat mengenai Shaklee dan berhasrat untuk menjadi ahli. Pada awalnya saya ingin menjadi ahli hanya kerana untuk dapatkan harga yang lebih murah. Saya mencari di internet dan terjumpa website Puan Adilah, Celik Vitamin dan tertarik untuk mendaftar di bawah seliaannya.

Pada tahun 2017  selepas saya berjaya menurunkan berat badan dari 72 kg ke 59 kg dengan mengamalkan Set Kurus Shaklee, saya mula tertarik untuk menjadi Pengedar Shaklee yang aktif. Niat saya untuk berkongsi kebaikan produk Shaklee ini kepada masyarakat di luar sana agar mempunyai tubuh yang lebih sihat dan bertenaga.

Alhamdulillah, pilihan saya untuk bersama Celik Vitamin Group sangatlah tepat kerana mempunyai sokongan yang sangat kuat daripada Upline serta sidelines. Masing-masing tidak lokek ilmu untuk berkongsi apa sahaja mengenai Shaklee dan cara bisnes yang betul.

Oleh itu jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau ingin menambahkan pendapatan melalui Shaklee, segeralah menghubungi saya di talian 013-5883810 dan saya akan terangkan bagaimana caranya.

Dan setiap pembelian produk melalui saya, anda akan diberikan konsultasi penuh secara percuma dan cara makan yang betul agar mendapat kesan yang optimum.

Jadi, jangan tunggu lagi! Hubungi saya segera sekarang!!

Hamidah

Call/ SMS/ Whatsapp : 013-5883810

Facebook : Hamidah Ahmad

FB Page : Kedai Vitamin Ummi

Instagram : Vitamin.Ummizara

Blog : vitamin-ummizara.blogspot

Pengedar Shaklee Perak

Kawasan COD : Taiping, Kamunting, Simpang, Trong, Selinsing, Semanggol, Bukit Merah dan Bagan Serai.

 

Continue Reading