Gastrik Selama 16 Tahun Hilang, Ini Caranya

Panyakit gastrik adalah penyakit yang sinonim di kalangan masyarakat kita. Ramai sebenarnya yang menderita penyakit ini tetapi masih tidak menemui cara penyelesaian yang betul. Ada yang hanya bergantung kepada painkiller sewaktu gastrik menyerang, namun ia hanya membantu pada waktu yang sementara sahaja. Hari ini saya akan kongsikan bagaimana seorang pesakit gastrik yang menderita penyakit ini 16 tahun boleh menghilangkannya dengan mudah dan berkesan.

Apa Itu Gastrik dan Puncanya?

Gastrik atau di dalam istilah perubatan , gastritis, adalah penyakit keradangan yang berlaku pada lapisan permukaan perut. Hampir 80% kes gastrik adalah disebabkan oleh jangkitan bakteria Helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi punca kepada ulser perut.

Punca-Punca Lain Gastrik

1) Penggunaan painkiller secara kerap

2) Pengambilan alkohol yang berlebihan

3) Merokok

4) Jadual pemakanan yang tidak teratur dan tidak berkhasiat

5) Stress serta tidak mendapatkan tidur dan rehat yang mencukupi

Jenis-jenis Gastrik

Terdapat 2 jenis gastrik iaitu:

1) Akut – keradangan/kesakitan yang berlaku secara mengejut dan selalunya terasa mula dan panas pada bahagian abdomen atau ulu hati.

2) Kronik – berlaku secara perlahan-lahan dan dalam jangka masa yang panjang, selalunya terasa sakit dan terlalu kenyang atau hilang selera makan selepas makan sedikit.

Tips Mengawal Penyakit Gastrik

1) Berhenti merokok

2) Kurangkan pengambilan kafein

3) Elakkan pemakanan yang pedas dan berminyak

4) Elakkan pengambilan painkiller secara kerap

5) Jaga jadual pemakanan

6) Dapatkan tidur dan rehat yang secukupnya

7) Bersenam dan dapatkan berat badan yang ideal

Jom Lihat Bagaimana Wanita Ini Menghilangkan Gastrik Yang Ditanggungnya Selama 16 Tahun

[GASTRIK 16 TAHUN SEMAKIN PULIH DENGAN BANTUAN SET GASTRIK SHAKLEE]

Kakma ingin kongsikan pengalaman sendiri yang mana kakma menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan dengan izin ALLAH gastrik sekarang sembuh.Kakma kena serangan gastrik yang pertama ketika berusia 14 tahun dan berlarutan sehingga usia 30 tahun.Bayangkan berapa lama kakma menderita menangung sakit gastrik ini anda yang ada gastrik mesti tahu kan betapa sakitnya menahan semasa gastrik datang menyerang.

Setiap kali bulan puasa selepas makan sahur wajib makan ubat gastrik.Sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena Allah saja yg tahu, sakit sangat,selalunya walau makan ubat masa sahur lepas berbuka mesti kena juga gastrik.kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam mata, tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk angin perut, tidur pun merengkuk je badan.Masa bujang boleh lah tidur macam ni tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita so terpaksa lah menyusukan anak sambil menahan kesakitan.

Begitu lama kakma bergantung dengan ubat tapi kakma dapati ubat hanya untuk tahan sakit bukan untuk sembuh terus sakit gastrik, Kenapa kakma mengatakan begitu? ini kerana 16 tahun kakma makan ubat gastrik tak sembuh pun hanya hilangkan sakit sahaja.

Tetapi dengan izin ALLAH tahun 2012 kakma berkenalan dengan shaklee dan pada mulanya mencuba set menyusu shaklee yang mana dalam set menyusu ada ESP (Energizing Soy Protein) dan Ostematrik. Bila kakma makan set menyusu ini dah mula perasan jarang kena gastrik kalau tak sebelum ini setiap minggu mesti kena gastrik tetapi sejak amalkan set menyusu ni sebulan sekali pun belum tentu kena gastrik. Selepas kakma ambil tahu kelebihan produk ini baru kakma sedar memang ESP dan Ostemarik sangat membantu untuk sakit gastrik.Kakma juga makan peppermint ginger untuk buang angin dalam badan.Seperti kita tahu halia sangat bangus untuk buang angin dalam badan oleh kerana kakma memang tk boleh telan air halia jadi kakma pilih untuk ambil peppermint ginger.

Ini lah set Gastrik yang kakma ambil, ESP, Peppermint Ginger Plus dan Ostematrix. Jika anda ada masalah gastrik macam kakma jangan di biarkan bimbang akan dapat sakit yang lagi parah boleh jadi ulser perut or kanser. Jadi ikhtiarlah dgn vitamin gastrik ni. Kakma kongsi pengalaman kakma sendiri dan harap dapat beri kebaikkan buat semua yg ada masalah seperti kakma.

Bagaimana Set Gastrik Shaklee Bertindak?

1) ESP

  • sumber protein kacang soya yang tinggi sifat alkalinya dan dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
  • nutrien di dalam ESP turut membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang rosak dihakis oleh sid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

2) Peppermint Ginger Plus

  • mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin dalam badan.

3) Ostematrix

  • supplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D.
  • pesakit gastrik disarankan mengambil kalsium untuk meneutralkan asid yang memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.

Jadi jika anda juga menderita masalah yang sama seperti Kakma ini, dapatkan segera Set Gastrik Shaklee untuk penyelesaian yang mujarab dan berkesan. Semoga dengan ikhtiar ini akan dapat membantu anda menjalani kehidupan yang lebih sihat tanpa masalah gastrik lagi.

Bagaimana Nak Dapatkan Set Ini?

Untuk pembelian terus melalui Shaklee menggunakan Debit / Kredit Kad, anda hanya klik ikon di bawah

ATAU

 

Untuk info lanjut dan konsultasi percuma, sila hubungi saya di:

Hamidah

Call/ SMS/ Whatsapp : 013-5883810

Facebook : Hamidah Ahmad

FB Page : Kedai Vitamin Ummi

Instagram : Vitamin.Ummizara

Blog : vitamin-ummizara.blogspot

 

 

Pengedar Shaklee Perak

Kawasan COD : Taiping, Kamunting, Simpang, Trong, Selinsing, Semanggol, Bukit Merah dan Bagan Serai

 

Sumber Rujukan:

Sumber 1

Sumber 2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge